Vilka får dubbelspela?

Två-Tre-Ett! Matchuttagningar Vilka får dubbelspela?

• Anders Bengtsson
      Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29

Tränare i Näsets SK, P10

18 november, 2020 kl. 10:55

Om det saknas spelare för ett lag och det enda alternativet är att ta ut ett par spelare som redan i samma omgång spelat en match, vilka spelare ska då få »dubbelspela«? De som tränat mest, de som hjälper laget mest eller ska det vara slumpmässigt?

• Johan
      Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29

Tränar Bollstanäs SK Flickor10

20 november, 2020 kl. 13:01

Alla som vill och kan med ett roterande schema.

• cyrille

UEFA B-diplomerad. Ungdomstränare sedan 2003 både för tjejer och killar. Tidigare distriktstränare flickor 98 Västerbotten. Tränar herrjuniorer i Täfteå IK och herrar futsal.

30 november, 2020 kl. 22:12

Precis, svårare än så är det inte, men jag har haft tränarkollegor som inte tyckt detta och det har varit ett svårt moraliskt problem för mig. Min metod har varit att förklara min linje och sen kompromissat lite grann, men inte så långt att bara  några av de bästa hela tiden hoppar in. Då har jag vänt mig till fotbollssektionen för beslut.

• Detta svar redigerades för 5 år, 6 månader sedan av cyrille. Anledning: Stavfel