Vad göra när ingen lyssnar?

Två-Tre-Ett! Disciplin Vad göra när ingen lyssnar?

• Anders Bengtsson
      Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29

Tränare i Näsets SK, P10

18 november, 2020 kl. 11:01

Jag är ensam tränare för vårt lag, mest på grund av att ingen annan vill vara tränare. Men jag upplever att spelarna inte lyssnar på mig när jag pratar, vad ska jag göra?

• Johan
      Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29

Tränar Bollstanäs SK Flickor10

20 november, 2020 kl. 12:44

Gå därifrån. Det har jag gjort på träning. Barnen fattade inom 5 minuter att de inte klarar sig utan mig och när dom frågade varför jag gått svarar jag ”eftersom ni inte lyssnade så tänkte jag att ni klarar er utan mig”. Följande träningar har barnen haft bättre fokus än någonsin innan. En annan gång frågade jag barnen varför jag skulle komma hit gratis på min fritid. Barnen blev helt ställda. Alla utom en trodde att jag hade betalt och när dom insåg det så genomförde dom den bästa träningen någonsin.

Jag pratar inte om att komma med tomma hot utan faktiskt bara gå därifrån.

• lindstedtjoel

Ledare för Nosaby IF:s pågar födda 2010.

20 november, 2020 kl. 19:11

Tror inte på den metoden. Har själv testat den och visst – den har gett kortsiktiga resultat.

Testa att utse hjälpredor. Typ ”träningskaptenor”. Idag hjälper Adam och Ola mig att hålla iordning, välj gärna barn som har tendenser att verka ofokuserade.

• Carl Andersson

1 december, 2020 kl. 20:46

Prata tystare eller nästan viska. Tar en stund men sen faller en och en in och lyssnar (i de flesta fallen).

• keng

Tränare PF15 i Torns IF

4 december, 2020 kl. 15:37

För mig funkar det med extrem tydlighet och en enkel instruktion (krävs tålamod)
      Ett exempel som funkar väldigt bra inomhus är När jag ber alla samlas i mitten för genomgång så ska de sitta på den röda linjen samt att alla näsor ska peka på mig