Träning

Två-Tre-Ett! Tränarteamet Träning

• Jonas.x.P
      Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29

Tränare för Östansbo IS pojkar födda 2010.

25 november, 2020 kl. 09:40

Det kan kännas ibland som att man har så mycket man vill träna men inte hinner med. Spridning av fotbollskunskaper i gruppen såklart. Vissa övningar funkar bra, andra inte. Man vill helst komma framåt snabbt men måste oftast stanna upp och inte köra för många övningar samt för många nya övningar.

Hur lägger ni upp eran träningsplanering? Schema, veckovis, månadsvis…

Hur många övningar går ni runt på?

• Anders Bengtsson
      Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29

Tränare i Näsets SK, P10

25 november, 2020 kl. 12:25

Vi kör tre träningar/vecka och har  likadant upplägg på respektive träning, dvs att på tisdagar har vi ett upplägg/fokus, på fredagar ett osv. Det gör att våra killar känner igen sig, att man inte förlorar tid på att förklara nya övningar, eller på att påminna om gamla som man inte kört på ett tag.
      Ungefär varannan månad introducerar vi ett par, tre nya övningar som vi då byter ut med de övningar som vi känner har gjort sitt av olika anledningar.
      Upplägget kan så klart uppfattas som statiskt, men jag märker på killarna (10-åringar) att de gillar att på förhand veta vad träningarna kommer att innehålla. Någon gång då och då överraskar vi så klart med något helt annat, både för killarnas och tränarnas skull.
      Hur gamla är de som du tränar?

• Jonas.x.P

Tränare för Östansbo IS pojkar födda 2010.

25 november, 2020 kl. 12:42

Mina grabbar är också 10-år. Vi har tränat 2ggr i veckan plus match på helgen denna säsong. Med en enorm spridning på kunskaper och intresse så har det varit svårt att planera på egen hand.

Jag har tyvärr varit så gott som ensam intresserad av att på nåt vis planera träningarna. Så det har varit klurigt. Ledarstaben har dock haft en bra dialog om vad vi ska träna på men inte vilka övningar, upplägg,organisation m.m.

Till kommande säsong så får jag hjälp med detta så det känns skönt.

Etiketter: