Spikat krav på träningsnärvaro?
Två-Tre-Ett! › Matchuttagningar › Spikat krav på träningsnärvaro?
-
-
Anders Bengtsson
Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29
Tränare i Näsets SK, P10
18 november, 2020 kl. 10:51Jag har hört om lag som har ett krav på 40 procents träningsnärvaro för att man ska bli garanterad att bli uttagen till matcher. Bra eller dåligt?
-
Johan
Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29
Tränar Bollstanäs SK Flickor10
20 november, 2020 kl. 13:20Jag har aldrig fått en vettig förklaring vad syftet med en sådan regel är och vad man vill uppnå. Men jag lyssnar gärna. Men eftersom jag inte fått en bra förklaring med syftet eller meningen så säger jag att det är dåligt!
Sen måste man om man har en sådan regel ALLTID veta varför barnet inte varit på träning. Det kan vara hem förhållanden, familje logistiska skäl eller annat som påverkar närvaron och då ska barn inte drabbas av det. Vet barn som gråtit och sagt att de inte kan gå på kalas för att de är träning och går dom inte på träning så får dom inte spela cupen till helgen.
-
cyrille
UEFA B-diplomerad. Ungdomstränare sedan 2003 både för tjejer och killar. Tidigare distriktstränare flickor 98 Västerbotten. Tränar herrjuniorer i Täfteå IK och herrar futsal.
30 november, 2020 kl. 22:30Träna åtminstone 1 gång under veckan innan om man inte haft en skälig anledning som att man varit bortrest och annars brukar träna hyfsat ofta. Det är inte schysst mot andra att man kan spela hela tiden utan att ha tränat. Sen som jag påpekat i andra trådar har jag inte varit lika hård med detta vid spelarbrist eller om de håller på andra sporter också. Det viktiga är väl att de kan hålla igång flera sporter. Jag hade en gång en hockeyspelare som blev mer och mer upptagen av hockeyn men vi lät honom spela när han kunde och han var ändå en lojal lagspelare. Det var inget problem när laget visste premisserna.
-
Agebrand
Kungsladugårds BK P11
1 december, 2020 kl. 17:57Vi har haft diskussioner om att införa träningskrav, men lade ner det.
Om man väljer bort en träning för att man har en annan aktivitet, anser vi det helt okej. Det viktiga är att man tränar. Om det sen är fotboll, hockey, handboll eller till och med innebandy är bara positivt. Det blir ju en orimligt hög administrativ börda på oss att hålla reda på närvaro och sen hålla reda på alla som har andra aktiviteter och räkna bort nån koefficient på det.
Istället har vi sagt att det enda vi inte tolererar är att man väljer bort träning för att istället spela TV-spel eller Pokemon. Gör man det får man inte vara med på nästa match. Det har gett bra effekt eftersom föräldrarna helhjärtat stöttar oss och ”skyller på tränarna” när de stänger av TV-spelet och skickar iväg barnet på träning istället.
-
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.