Grupperingar
Två-Tre-Ett! › Nivåindelning › Grupperingar
-
-
Carl.florin
Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29
Tränar Tyresö FF p09.
21 november, 2020 kl. 09:18- Hej,
Jag tränar ett lag där vi har 2 lag i serien. Ett gäng spelar i lätt serie och ett i medel. Medelspelarna är duktiga och vinner mycket. Lättspelarna har utvecklats mycket under året och några har vi givit chansen i medellaget.
När vi ger nya spelare möjlighet att spela på en högre nivå kan man höra att det knorras bland några killar, vi har även fått reaktioner från föräldrar hur vi delar in lag.
Jag har dessa knorrande killar under lupp och försöker tycka på lagkänslan. Min oro är att vi inte är Tyresö FF utan lag 1 och lag 2. Är det någon upplevt något liknande.
/Carl
-
Anders Bengtsson
Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29
Tränare i Näsets SK, P10
21 november, 2020 kl. 10:30De olika distrikten har olika regler för hur man kan registrera lag i seriespel. I Göteborg måste man anmäla samtliga lag i samma svårighetsgrad – man vill inte att det ska bli fasta lag inom laget och man tror att detta tar bort en del selektering. I Stockholm och i Skåne kan man däremot anmäla tre lag i tre olika svårighetsgrader – man vill att lag ska spela med och mot spelare som är på ens egen nivå får att det ska vara utvecklande för alla. Vad som är bäst har debatterats mycket och det finns en stor oenighet om vägen framåt inom förbundet.
Vad tycker ni? -
Carl.florin
Tränar Tyresö FF p09.
21 november, 2020 kl. 11:57Som jag beskrev har det skapat lag i laget och ett vi och dem i alla fall är vi påväg åt det hållet hos vårat lag.
Jag tror inte detta är bra det skapar också hierarkier inom laget (även om det finns i alla grupper) så blir det väldigt tydligt. Svår fråga.
-
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.