Svar till: Tränare av gammal vana?
Två-Tre-Ett! › Tränarteamet › Tränare av gammal vana? › Svar till: Tränare av gammal vana?
Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29
Ungdomstränare Vinninga AIF P07 samt U13
Det här är ett bekymmer jag känner igen. Jag har tre grabbar och var tränare åt den killen i mitten förr. Då jag behövde hjälp så kom en annan förälder in med stort engagemang och det kändes jättebra. Jag hajade dock till på att han var väldigt resultatinriktad vid matcher.
Efter nån säsong fick jag förfrågan att ta över min äldste sons lag och det nappade jag på. Kvar blev den andre killen, en förälder till och sedan tog den förste killen även in sin fru. De har ingen pedagogik, tydligt resultatfokus och noll förståelse för barnen (i mina ögon). Detta resulterade i att mitt under match ledsnar min son och skriker åt tränare att de kan gå och spela själv, kliver av planen och har inte gjort en träning sedan dess.
Jag pratade med dem om detta efteråt och att de måste släppa på resultatfokuset och på att alla ska ha kul och få spela (de är 10år). Men då kontrar de med att ”det vet väl alla att ingen vill spela i ett förlorande lag”. Och där släppte jag det. Styrelsen vet om situationen men bekymret är att ingen annan vill träna dem och jag hinner inte/vill inte så länge de är kvar.