Svar till: Ta ut spelare som inte tränar?

Två-Tre-Ett! Matchuttagningar Ta ut spelare som inte tränar? Svar till: Ta ut spelare som inte tränar?

cyrille
Warning: Undefined variable $reply_id in /home/offsideo/public_html/ungdomsfotboll.offside.org/wp-content/themes/offsideforum/functions.php on line 29

UEFA B-diplomerad. Ungdomstränare sedan 2003 både för tjejer och killar. Tidigare distriktstränare flickor 98 Västerbotten. Tränar herrjuniorer i Täfteå IK och herrar futsal.

30 november, 2020 kl. 22:07

Jag skulle bara ha anmält två lag och krävt att man spelar bara om man har tränat. Är orsaken till att de inte tränar att de har fullt upp med nån annan sport så tycker jag att det är helt okej att de åtminstone tränar en gång i veckan om de också vill spela. Jag hade en tjej som satsade stenhårt på pingis och hon visste att hon fick spela om hon tränade en gång i veckan. Likaså i ett annat lag hade jag en brottare på Sverige-nivå som kom det hon kände för och fick spela på samma premisser. Viktigt att övriga i laget blir informerade om uppläget för att undvika missförstånd. Alltså: ja, träna, annars inget matchspel. Annars sänder man fel signaler: här kan man spela utan att behöva träna.